(P) 3 pași pentru un zâmbet sănătos

Un zâmbet sănătos oferă mai multă încredere în propria persoană, mai multă siguranță și chiar mai multe motive pentru a zâmbi. Pentru a ne asigura că avem un zâmbet sănătos, lipsit de afecțiuni dentare, este necesar să urmăm 3 pași simpli, care deși pot părea banali, ne garantează o viață lipsită de griji. Haideți să aflăm împreună care sunt cele 3 secrete ale unei danturi sănătoase:

  • Igiena orală corect realizată 

Deși cu toții știm cât este de important să ne curățăm dinții, de multe ori se întâmplă să trecem cu vederea unele etape importante ale igienei orale. Atunci când acordăm suficientă atenție periajului dentar și metodelor adjuvante de curățare nu doar că ne bucurăm de o senzația de prospețime și un miros plăcut al respirației, ci reducem și riscurile apariției afecțiunilor orale. Așa cum ne informează și medicii stomatologi, igiena orală corect realizată ne ajută să prevenim anumite afecțiuni, precum boala parodontală. Aceasta este o boală degenerativă a țesuturilor care susțin și fixează dinții și este caracterizată prin formarea locală de pungi cu puroi. Parodontoza, așa cum cei mai mulți dintre noi o cunoaștem, poate avea mai multe cauze însă cei mai importanți factori sunt placa bacteriană și tartrul. Ei bine, cu ajutorul unei bune igiene orale, ne vom asigura că pe suprafața dinților noștri placa bacteriană și tartrul nu se vor acumula și nu vor putea duce la apariția afecțiunii gingivale. 

Igiena orală corect realizată cuprinde la rândul ei 3 pași simpli, iată la ce trebuie să fii atent atunci când îți cureți dinții: 

  • Periajul dentar 

Curățarea dinților reprezintă o activitate ce trebuie să facă parte din rutina noastră zilnică. Pentru a avea dinți sănătoși trebuie să ne asigurăm că ne periam dinții de cel puțin două ori pe zi, dimineața, după micul dejun, și seara, înainte de culcare. De asemenea, este important să avem grijă ca mișcările pe care le realizăm în timpul periajului să fie ușoare în așa fel încât să nu ne rănim gingiile. Periajul eficient se realizează cu mișcări de la gingie în spre vârful dinților și durează cel puțin două minute. 

  • Ața dentară 

Atunci când vorbim despre prevenție și despre diminuarea riscului apariției cariilor dentare, ața dentară poate reprezenta o metodă de curățare chiar mai eficientă decât periajul dentar deoarece aceasta ajută la îndepărtarea resturilor alimentare din zonele interdentare, cele greu accesibile periuțelor dentare. De asemenea, ața dentară trebuie utilizată cu grijă pentru a nu răni gingia. 

  • Apa de gură

Apa de gură completează procesul igienei orale deoarece îndepărtează bacteriile și resturile alimentare din zonele inaccesibile periuței de dinți sau chiar a aței dentare. Conform Asociației Dentare Americane, apa de gură oferă beneficii considerabile tuturor acelor persoane care aleg să o folosească. Aceasta îți va oferi o respirație proaspătă și te va ajuta să reduci riscurile apariției afecțiunilor dentare și gingivale. Cu toate acestea, apa de gură nu ține locul periajului dentar, de aceea este recomandat ca apa de gură să completeze și să încheie procesul de curățare a danturii și nu să fie folosită excesiv. 

  • Vizitele regulate la medicul stomatolog 

Indiferent de cât de multă grijă am acorda igienei orale acasă, placa bacteriană și tartrul se acumulează pe suprafața dinților și pe linia gingiilor. De aceea, vizitele regulate la medicul stomatolog sunt necesare pentru a ne asigura sănătatea danturii și pentru avea un zâmbet frumos. Este recomandat ca la fiecare 6 luni să ne programăm un consult de rutină la medicul stomatolog. În cazul fumătorilor sau a persoanelor care poartă lucrări protetice vizitele regulate sunt recomandate chiar și la 3-4 luni. 

O vizită de rutină la medicul stomatolog cuprinde un consult, o radiografie dentară și o curățare profesională a cavității orale. Astfel, vei descoperi din timp afecțiunile dentare și vei putea să le tratezi în stadiu incipient, atunci când tratamentele necesare nu sunt complexe. În al doilea rând, igienizarea profesională, care cuprinde: detartraj, air-flow și periaj profesional îți va oferi senzația de prospețime și de curățare, placa bacteriană și tartrul fiind îndepărtate înainte să provoace apariția afecțiunilor orale. 

  • Stil de viață sănătos 

Nu este un secret faptul că un stil de viață sănătos aduce o mulțime de beneficii întregului organism. Un regim alimentar echilibrat, bogat în fructe și legume și o hidratare corectă nu doar că te vor ajuta să ai multă energie și să te simți mai bine, ci vor preveni problemele ce pot apărea la nivelul cavității orale. O dietă bogată în calciu și magneziu este necesară atât pentru oase, cât și pentru dinți puternici. Alimente bogate în calciu sunt: lactate cu puține grăsimi, broccoli, conopidă, varză, leguminoase și cereale. Magneziul se află în multe alimente, iar cele mai bune surse sunt legumele verzi cu frunze, nuci, semințe și cereale integrale.

Urmând acești 3 pași simpli te vei asigura că ai o dantură sănătoasă și frumoasă. Mai mult decât atât, vei reduce riscurile apariției afecțiunilor orale și vei zâmbi întotdeauna cu încredere. 

www.unica.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close