Cum te poți liniști în doar câteva minute când ai un atac de anxietate

Atunci când te confrunți cu stresul și anxietatea, chiar și o mică supărare poate cauza un adevărat efect de domino în mintea ta, reușind să îți tulbure gândurile, atenția, puterea de concentrare, chiar și capacitatea de a te ocupa de activitățile de zi cu zi. Practic, nu mai poți face nimic, pentru că starea ta negativă persistă și îți pune tot felul de piedici. 

Dar important este să nu lași anxietatea, stresul, furia aceea care ne cuprinde pe toți din când în când să își facă de cap mai mult decât ar trebui. Să combați problema înainte să se transforme într-un bulgăre de frustrări și tristețe, care se rostogolește și devine tot mai mare. Așadar, atunci când simți că iese la iveală monstrulețul anxietății, sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a-l calma rapid. 

Ieși la o gură de aer

În loc să stai să te enervezi și să întorci pe toate părțile problema care ți-a cauzat supărarea, fă o plimbare pentru a te relaxa și a te bucura de câteva clipe de liniște. Mergi să îți iei o cafea sau un covrig, dă o tură de parc, ieși la alergat, fă câteva cumpărături la piață și negociază prețul fructelor și al legumelor: important este să găsești rapid o activitate care să îți țină mintea ocupată până începe să se diminueze intensitatea supărării. 

Respiră, inspiră, expiră! Odată ce vei reuși să te calmezi, îți va fi mult mai ușor să gestionezi problema cu care te confrunți. Și vei reuși să găsești soluții acolo unde, în primă fază, nici nu păreau să existe. 

Apelează la o doză considerabilă de self-confidence

Lipsa de încredere în tine și în forțele proprii, în ceea ce ești și ceea ce poți deveni, reprezintă una dintre principalele surse ale anxietății tale. Te concentrezi atât de mult asupra defectelor și a neajunsurilor pe care (crezi că) le ai, mai ales atunci când ești tristă, încât uiți să vezi părțile frumoase. 

Tocmai din acest motiv, data viitoare când ești tentată să te subestimezi și să te izolezi în dormitor, plângându-ți de milă, schimbă perspectiva și fă exact opusul a ceea ce faci de obicei: scoate-ți din dressing rochia favorită (sau mergi la shopping și ia-ți acele piese după care tânjești de multă vreme), folosește culorile tale preferate de machiaj pentru un look de milioane, fă-ți câteva bucle și ieși din casă, pregătită să cucerești lumea și să rezolvi orice problemă ar apărea pe parcurs. Ești o persoană puternică, sigură pe sine, absolut minunată. Și nimic nu poate sta în calea ta!

Profită din plin de efectele benefice ale muzicii

Muzica are o forță extraordinară asupra creierului nostru, așa că nu ezita să recurgi la ea ori de câte ori simți că situația îți scapă de sub control. De fapt, chiar ai putea să îți pregătești un playlist pentru zilele mai puțin bune, unul care să conțină piese vesele, pline de energie, care să îți dea avântul de care ai nevoie. 

Cu toții avem măcar un artist preferat, o trupă a cărei muzică ne alină, ne transmite o stare de bine și ne ajutăm să ne liniștim în momentele dificile. În cazul în care ai o zi proastă la birou, ia-ți câteva minute de pauză și ascultă piesele tale preferate. Dacă te-ai certat cu o persoană dragă, încearcă să nu cazi pradă tentației de a izbucni și de a spune lucruri pe care să le regreți apoi. Retrage-te într-o cameră, ascultă un playlist care te calmează (alege-l în funcție de preferințele tale, pentru că rockul poate funcționa la fel de bine ca muzica simfonică), încearcă să te distanțezi puțin de problemă și revino asupra ei când momentul de furie a trecut. 

Bineînțeles, există și alte trucuri la care poți recurge în situațiile dificile – de la joggingul în jurul casei la cititul unor pagini sau vizionarea unui serial. Tu știi mai bine ce funcționează sau nu pentru tine, important este doar să acționezi rapid, să nu lași anxietatea să te cuprindă pe termen lung și să aibă un impact foarte mare asupra ta, asupra psihicului tău, în special. 

(P) Material realizat in colaborare cu Sephora.

Foto: Shutterstock.com

www.unica.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close