Beneficiile cireșelor – Ce proprietăți au aceste fructe minunate

Beneficiile cireșelor pentru sănătate și frumusețe sunt uimitoare. Cireșele nu sunt doar niște fructe delicioase, ci și o sursă excelentă de vitamine și minerale. 

Cireșele conțin o cantitate mare de vitamine (A și C), de minerale (potasiu, fier, cupru, zinc, mangan) și de antioxidanți. Toate acestea fac ca beneficiile cireșelor să fie multiple. Consumul de cireșe ajută la menținerea siluetei, la îmbunătățirea aspectului pielii și la o stare generală de bine, dar și la prevenirea multor afecțiuni.

Beneficiile cireșelor

Cireșele au o valoare energetică redusă, în medie 57 kcal/100 g. Conţin multe componente nutritive, între care pot fi menţionate: 6-15% zaharuri, acizi organici (îndeosebi acid salicilic), proteine, pectine, caroten, saponine, flavonoizi, vitamine (C, A, B1, B2, E, PP) şi o cantitate optimă de săruri minerale, îndeosebi potasiu (220 mg%), precum şi Ca, P, Mg, Fe şi unele microelemente necesare.

Întăresc sistemul imunitar

Cireșele aduc un aport important de vitamina C, cunoscută pentru rolul ei important în menținerea și stimularea sistemului imunitar. Consumul de cireșe ajută, așadar, imunitatea, fiind benefice mai ales consumate proaspete.

Previn îmbătrânirea prematură

Cireșele au un conținut mare de betacaroten, substanță care este responsabilă și pentru o piele strălucitoare. Consumul de cireșe întârzie procesul îmbătrânirii. Responsabili pentru asta sunt antioxidanții pe care cireșele îi conțin și care combat efectele negative ale stresului și radicalilor liberi asupra celulelor din organism.

Reglează tensiunea arterială

Datorită potasiului care se regăsește în cireșe – substanță care echilibrează nivelul de lichide din corp, contracarând efectele negative ale sodiului – cireșele reglează tensiunea arterială. Aceste minunate fructe ne mențin vasele sangvine sănătoase, cu ajutorul unui antioxidant puternic, quercitina.

Combat durerile de cap

Alături e melatonină și antocianină,  cireșele conțin bioflavonoizi, iar toate aceste substanțe, împreună, reduc inflamațiile din organism, având un efect asemănător medicamentelor destinate durerilor de cap. În plus, consumul de cireșe atenuează durerile musculare, după un efort fizic susținut, pentru că au efect analgezic.

Ajută digestia

Pentru că au un conținut ridicat de fibre, cireșele reglează tranzitul intestinal. De asemenea, au rol în reglarea procesului de fermentație intestinală, prin conţinutul ridicat de antioxidanţi care luptă împotriva radicalilor liberi.

Scad nivelul de colesterol și reglează trigliceridele

Este deja un lucru știut că un nivel ridicat de colesterol combinat cu unul ridicat de trigliceride reprezintă un risc major de boli cardiovasculare. Cireșele contin antocianine, antioxidanți puternici ce reduc riscul apariției bolilor de inimă. De asememea, previn bolile neurodegenerative, precum demența senilă sau maladia Alzheimer.

Ameliorează inflamațiile și durerile reumatismale

Atenutează simptomele gutei, prin scăderea nivelului de acid uric în organism. Inflamațiile, umflăturile din zonele articulațiilor, sensibilitatea și durerea pot să scadă, dacă mâncăm cireșe.

Ideale în diete de slăbit

Unul dintre beneficiile cireșelor este acela că sunt ideale pentru slăbit, fiindcă sunt sărace în calorii și bogate în fibre și în apă (75%). În plus, conțin antocianine, care activează o moleculă ce intensifică procesul de ardere a grăsimilor și de reducere a țesutului adipos.

Consumul de cireșe reglează somnul

Cireșele ajută la reglarea somnului, pentru că sunt o sursă naturală de melatonină, hormonul care scade temperatura corporală și induce starea de somnolență propice odihnei de calitate. Melatonina este un antioxidant indicat în caz de insomnii, nevroze, stări de anxietate și migrene.

Ceai de cozi de cireșe împotriva infecțiilor urinare

Cozile de cireșe sunt recunoscute ca fiind unele dintre cele mai eficiente remedii pentru infecții urinale. Au proprietăți diuretice, antiseptice, astringente, antiinflamatoare, antioxidante și depurative. Tocmai de aceea ele sunt recomandate drept adjuvant în combaterea unui lung șir de probleme de sănătate, în special al celor renale.

Cum se prepară ceai din cozi de cireșe

Cozile se spala bine, se lasă la scurs și apoi se pun la uscat, pe hârtie, în strat subțire, într-un loc ferit de umezeală. Cozile sunt uscate și bune de făcut ceai, atunci când se rup în mână cu un zgomot mic. Din cozile de cireșe se poate face ceai pentru afecțiunile renale ori în caz de infecție urinară.

Rețete cu cireșe

De beneficiile cireșelor ne putem bucura din plin atunci când le consumăm proaspete, însă asta nu înseamnă că nu le putem include și în rețete delicioase.

Prăjitură cu cireșe

Beneficiile cireselor- prajitura cu cirese

Prăjitură cu cireșe

Prăjitura cu cireșe este un deliciu. Aceasta poate fi preparată atât cu cireșe proaspete, cât și cu cireșe congelate.

Ingrediente:

  • 400 g cireşe mari
  •  5-6 ouă
  •  6 linguri zahăr pudră
  •  5 linguri făină
  •  1-2 pliculete zahăr vanilat
  •  100 g unt topit
  •  1 praf sare
  •  coaja de la o lămâie
  •  1 lingurita esenţă de migdale

Mod de preparare:

Se curăţă cireşele de sâmburi, se spală în câteva jeturi de apă rece şi se lasă să se scurgă în sită. După ce s-au scurs, se pudrează cu făină.
Se separă ouăle, gălbenuşurile se freacă cu sarea, albuşurile se pun într-un bol şi se bat spumă cu zahărul, zahărul vanilat şi esenţa de migdale, apoi se adaugă gălbenuşurile şi untul topit la baie de aburi.

Se bat bine şi, spre sfârşit, se adaugă făina cernută. Se încorporează uşor ca să nu se formeze cocoloaşe.Se toarnă o parte din compoziţie în tavă, se întinde uniform şi se pun cireşele. Cealaltă parte de compoziţie se toarnă în altă tavă. Se bagă compoziţiile la cuptor şi, după ce s-au copt, se scot şi se lasă să se răcească. Compoziţia fără cireşe se scoate din tavă şi se fărâmiţează peste cealaltă compoziţie. Se lasă să se răcească şi se serveşte pudrată cu zahăr şi coajă de lămâie verde.

Pandișpan cu cireșe

O altă rețete delicioasă este aceea de pandișpan cu cireșe. Un desert pufos și răcoritor, perfect atât vara, când cireșele sunt proaspete, dar și iarna, cu cireșe congelate.

Beneficiile cireșelor - pandispan cu cirese

Pandispan cu cirese

Ingrediente:

  •  5 ouă
  •  200 g zahăr
  •  250 g făină
  •  1 plic zahăr vanilat
  •  1 plic praf de copt stins în oţet
  •  100 ml lapte
  •  1 kg cireșe
  •  1 lingura unt

Mod de preparare:

Se scot sâmburii din cireşe şi se lasă să se scurgă. Se separă gălbenuşurile de albuşuri. Albuşurile se bat spumă. Se adaugă treptat jumătate din zahăr şi zahărul vanilat. Gălbenuşurile se freacă cu restul de zahăr până îşi schimbă culoarea. Se adaugă praful de copt, untul şi laptele. Se amestecă bine şi se toarnă cu grijă spuma de albuşuri.

Când compoziţia devine omogenă, se adaugă, treptat, făina amestecând de sus în jos, prin răsturnare, ca să nu se lase.Se pune blatul într-o tavă unsă cu unt şi tapetată cu făină. Se aşază deasupra cireşele pudrate cu făină (ca să nu se lase la fund). Se dă la cuptor 30 de minute.

Clafoutis de cireșe

Clafoutis de cireșe poate suna pompos, însă este o rețetă cu cireșe simplă și absolut delicioasă.

Beneficiile cireselor- Clafoutis cu cireșe

Clafoutis cu cireșe

Ingrediente:

  •  3-4 ouă
  •  550 g cireșe
  •  125-130 g făină
  •  1 plic zahăr vanilat
  •  1 vârf de linguriță de sare
  •  1 fiolă esență de vanilie
  •  250 ml lapte dulce
  •  100 g zahăr
  •  unt pentru uns tava

Mod de preparare:

Pune într-un blender zahărul, laptele, esența de vanilie, făina, sarea și ouăle și amestecă aproximativ un minut, până se omogenizează. Sau, dacă nu ai blender, poți folosi fără probleme un tel și un bol mediu pentru a face aluatul. Va ieși un aluat asemănător celui pentru clătite.

Preîncălzește cuptorul la treaptă mare. Unge o tavă mai înaltă (prăjitura va crește destul de mult în timpul coacerii apoi se va lăsa) cu unt, tapeteaz-o cu făină. Acoperă fundul tăvii cu cireșele cărora le-ai scos în prealabil sâmburii. Toarnă aluatul deasupra, presară deasupra niște zahăr vanilat (opțional). Dați la cupor, la 160 de grade, timp de 35-40 de minute sau până când observi că s-a copt și a căpătat o nuanță aurie.

www.unica.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close